Ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να σπάσει το σερί της Red Bull στην Σιγκαπούρη με μία πραγματικά… καθηγητική εμφάνιση!
Το Σάββατο ο Ισπανός εντυπωσίασε με την ταχύτητά του στις κατατακτήριες. Σήμερα χρειάστηκε η εκπληκτική στρατηγική του ικανότητα, όμως, για να του χαρίσει τελικά την δεύτερη νίκη της καριέρας του.
Το φινάλε του αγώνα ήταν συγκλονιστικό. Οι δύο Mercedes έχοντας κάνει δεύτερη αλλαγή στο VSC που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Οκόν είχαν το πλεονέκτημα ρυθμού. Πέρασαν εύκολα τον Λεκλέρ και έφτασαν πίσω από τον δεύτερο Νόρις με πέντε γύρους να απομένουν. Ο δαιμόνιος Σάινθ, όμως, έδωσε στον Λάντο το DRS του ώστε να προστατευτεί από τις επιθέσεις των W14.
Στο τέλος ήταν μία μεγάλη νίκη για την Ferrari αλλά και τον Σάινθ. Ο Νόρις πήρε μία καταπληκτική δεύτερη θέση ενώ τρίτος ήταν ο Χάμιλτον έπειτα από το λάθος του Ράσελ στον τελευταίο γύρο! Το πρώτο μισό του αγώνα δεν προμήνυε σε καμία περίπτωση αυτήν την εξέλιξη.
Η προτεινόμενη στρατηγική της Pirelli ήταν για ένα pit-stop. Όλοι οι οδηγοί πλην του Λεκλέρ στην πρώτη δεκάδα επέλεξαν να πάρουν εκκίνηση με την μέση γόμα. Ο Μονεγάσκος προτίμησε την μαλακή γόμα ποντάροντας σε καλύτερη επιτάχυνση από το box του. Από την άλλη οι δύο Red Bull πήραν την σκληρή γόμα για την εκκίνηση.
Εκκίνηση
Η μαλακή γόμα έφερε τον Λεκλέρ αμέσως μπροστά από τον Ράσελ με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον προσπαθούσε να περάσει τους Νόρις και Ράσελ. Ωστόσο έχασε το φρενάρισμα για την στροφή 1 και παρέλειψε την στροφή 2, βγαίνοντας μπροστά τους στην τρίτη θέση.
Ο Βρετανός έπρεπε να επιστρέψει τις δύο θέσεις στους συμπατριώτες του ώστε να αποφύγει πιθανή ποινή από την διεύθυνση αγώνα. Λίγες στροφές παρακάτω ο αγώνας του Τσουνόντα λάμβανε τέλος έπειτα από επαφή που είχε ο Ιάπωνας με τον Πέρεζ!
Η άλλη Red Bull, του Φερστάπεν, τα πήγαινε πολύ καλύτερα, Μέχρι τον έβδομο γύρο είχε ανέβει στην 8η θέση παρά το ότι έφερε την πιο αργή από τις τρεις γόμες της Pirelli. Οι δύο Ferrari παρέμεναν στο 1-2 ελέγχοντας την διαφορά από το midfield. Ο Λεκλέρ παρέμενε με άνεση, μάλιστα, μέσα στο DRS του Σάινθ.
Από τον 10ο γύρο ο Ισπανός άρχισε να ανεβάζει τον ρυθμό του με τον Λεκλέρ να βγαίνει από το DRS του teammate του. Πίσω από τις Ferrari η σειρά ήταν: Ράσελ, Νόρις, Χάμιλτον, Αλόνσο, Οκόν και Φερστάπεν. «Μπορώ να βγάλω όλον τον αγώνα με ένα σετ σε αυτόν τον ρυθμό» ενημέρωσε ο Σάινθ το pitwall της Ferrari.
Αυτοκίνητο ασφαλείας
Ήταν ένας πρώτο stint στο οποίο η στρατηγική ήταν κυρίαρχη. Όλοι προσπαθούσαν να διαφυλάξουν ελαστικό και να κρατήσουν σταθερές τις αποστάσεις με τα μονοθέσια γύρω τους. Ήταν εμφανές ότι η Ferrari ήθελε να χρησιμοποιήσει τον Λεκλέρ ως δικλείδα ασφαλείας μεταξύ του Σάινθ και των υπολοίπων. Για τον λόγο αυτόν έδωσε εντολή στον Μονεγάσκο να υποχωρήσει στα τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του.
Στον 19ο γύρο ο Σάρτζεντ έχασε τα φρένα για την στροφή 8 με την εμπρός πτέρυγα της Williams να αποκολλάται. Το race control έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας σχεδόν έναν γύρο αργότερα για να καθαριστεί η πίστα. Αμέσως όλοι οι πρωτοπόροι πλην των Red Bull μπήκαν για αλλαγή σε σκληρή γόμα. Μεγάλος χαμένος ήταν ο Λεκλέρ που βγήκε στην έβδομη θέση.
Οι Φερστάπεν και Πέρεζ ήταν στις θέσεις 2 και 4 πριν την επανεκκίνηση. Ωστόσο είχαν χρησιμοποιημένη σκληρή γόμα 20 γύρων. Έτσι, μόλις το safety car μπήκε στα pits στον 23ο γύρο οι RB19 ήταν εύκολοι στόχοι για όσους είχαν κάνει pit-stop. Πέντε γύρους αργότερα είχαν υποχωρήσει στις θέσεις 6 και 7 ελπίζοντας σε ένα θαύμα για να επιστρέψουν στον αγώνα, καθώς χρωστούσαν και το pit-stop
Μπροστά τους, ο Σάινθ ήταν πρώτος με τους Ράσελ, Νόρις, Χάμιλτον και Λεκλέρ πίσω του. Ο Ισπανός αμύνθηκε επιτυχημένα του Ράσελ στην επανεκκίνηση ενώ ο Λεκλέρ είχε χάσει άλλη μία θέση από τον Χάμιλτον προσπαθώντας να περάσει τον Πέρεζ. Εν τω μεταξύ στον Αλόνσο επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παράτυπη είσοδο στο pitlane.
Αγώνας στρατηγικής
Καθώς οι οδηγοί συμπλήρωναν την μισή απόσταση το σενάριο του αγώνα είχε ξεκαθαρίσει. Ο Σάινθ, έχοντας καθαρό πεδίο μπροστά του, απλώς έκανε συντήρηση στα ελαστικά του ελέγχοντας τον ρυθμό του αγώνα. Αντιθέτως, ο Ράσελ πίσω του έπρεπε να τον πιέσει εάν ήθελε να έχει ελπίδες για νίκη.
Πίσω τους οι Νόρις, Χάμιλτον και Λεκλέρ περίμεναν ένα στραβοπάτημα των δύο πρωτοπόρων. Όπως συμβαίνει συχνά στην Σιγκαπούρη, το Grand Prix ήταν ένας αγώνας στρατηγικής και υπομονής. Στους γύρους 40 και 41 η Red Bull θα πετούσε λευκή πετσέτα φωνάζοντας τους Πέρεζ και Φερστάπεν για πέρασμα στην μέση γόμα. Οι δύο οδηγοί επέστρεψαν στις θέσεις 15 (Φερστάπεν) και 18 (Πέρεζ).
Στον 43ο γύρο ο Οκόν πάρκαρε την Alpine του μετά τη στροφή 1, μάλλον λόγω προβλήματος με τον συμπλέκτη. Ο αγώνας τέθηκε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και οι δύο Mercedes επέλεξαν να μπουν για την μέση γόμα. Αυτό προβίβασε τους Νόρις και Λεκλέρ κατά μία θέση στην κατάταξη.
Σίγουρα οι δύο W14 θα είχαν το πλεονέκτημα ρυθμού έναντι των Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ που προπορεύονταν. Ωστόσο είχαν να καλύψουν μία διαφορά τουλάχιστον 15 δευτερολέπτων για αρχή. Έπειτα να προσπεράσουν τρία αυτοκίνητα σε σιρκουί πόλης.
Οι Mercedes στην επίθεση
Δέκα γύρους πριν το τέλος ο Ράσελ έφτασε τον Λεκλέρ στην τρίτη θέση. Ο Ράσελ θα προσπερνούσε την Ferrari με την δεύτερη προσπάθειά του, ενώ έναν γύρο αργότερα θα ακολουθούσε και ο teammate του. Πλέον ο Ράσελ απείχε 5 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Νόρις ενώ ο Χάμιλτον ήταν ενάμισι πίσω από τον ομόσταβλό του.
Πέντε γύρους πριν το τέλος οι Mercedesείχαν φτάσει πίσω από τον Νόρις. Ο Σάινθ προσπάθησε να βοηθήσει τον οδηγό της McLaren με DRS, ώστε να δυσκολέψει τις Mercedes. Ήταν μία ισορροπία τρόμου μεταξύ των τεσσάρων μονοθέσιων.
Ο Ράσελ προσπάθησε πολλές φορές να περάσει τον Νόρις. Ωστόσο το DRS της McLaren -ευγενική χορηγία του Σάινθ- βοηθούσε τον Λάντο να κρατηθεί μπροστά. Δοκίμασε τα πάντα ο Ράσελ αλλά ο Λάντο είχε την απάντηση σε όλα τα ερωτήματα. Και στο τέλος ήταν ο Ράσελ εκείνος που έκανε το λάθος, πετώντας στα σκουπίδια την τρίτη θέση στην κατάταξη
Μπροστά ο Σάινθ ολοκλήρωνε θριαμβευτικά την μεγαλύτερή του εμφάνιση σε Grand Prix. Πήρε τη νίκη για λογαριασμό της Ferrari, σπάζοντας το ρεκόρ της Red Bull. Οι Νόρις και Χάμιλτον συμπλήρωσαν το podium.
Incredible last-lap drama as Russell, chasing P2, crashes out! 💥😵#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/tzPgXoy83q
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Party time 🥳#SingaporeGP @Carlossainz55 pic.twitter.com/Iy5rPk4EP6
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Η τελική κατάταξη πιλότων και κατασκευαστών:
Δημοσίευση σχολίου